Tandarts Loosdrecht | Tandvleesoperatie
Tandplaque vormt zich altijd het eerste langs de tandvleesrand. Tandplaque kan gedeeltelijk verkalken en wordt dan tandsteen genoemd. Tandplaque veroorzaakt een ontsteking in de rand van het tandvlees.
operatie, tandvlees, tandvleesoperatie, ontsteking, parodontitis, tandarts, flap-operatie
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16318,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-6.3,wpb-js-composer js-comp-ver-5.3,vc_responsive

Tandvleesoperatie of flap

Hoe ontstaat tandvleesontsteking?

Tandplak en tandsteen op tanden en kiezen veroorzaakt tandvleesontsteking (gingivitis). Die tandvleesontsteking kan zich uitbreiden naar het kaakbot rond de tandwortels waardoor dat kan verdwijnen. We spreken dan van parodontitis. Uiteindelijk kan zoveel kaakbot verloren gaan dat de tanden en kiezen los gaan staan en tenslotte zelfs zouden kunnen uitvallen. Ook kan parodontitis een negatief effect op de gezondheid hebben, vooral hart- en vaatziekten zijn aan parodontitis gecorreleerd.

Tijdige opsporing van tandvleesontsteking door de tandarts of mondhygiënist is dus erg belangrijk, zowel voor het behoud van de eigen tanden als voor de algehele gezondheid.

Behandelen van gingivitis en parodontitis

De behandeling van tandvleesproblemen wordt uitgevoerd in een aantal stappen die in nauw overleg tussen tandartsen, wetenschappelijke instellingen en verzekeraars zijn afgesproken. De tandarts kan u uitleggen welke behandelingen er moeten worden uitgevoerd om uw tandvlees weer gezond te krijgen en te houden. U dient er op te rekenen dat u een aantal malen bij de tandarts en/of mondhygiëniste terug moet komen voordat een gezond eindresultaat verkregen is. Voor een gezond eindresultaat is een goede mondhygiëne door uzelf zeer belangrijk.

De duidelijke aanwezigheid van roodheid en zwelling: Tandvleesontsteking.